• Onderzoek

ASKO werkt doelgericht aan de ontwikkeling van de onderzoekende cultuur in de gehele organisatie. Deze ambitie en de wijze waarop we dit bij ASKO doelgericht ontwikkelen op bovenschools en schoolniveau deelde Hester Edzes, onderzoekscoördinator ASKO, op het congres: De rol van Samen Opleiden in een veranderende omgeving. De week van het samen Opleiden.

HE logoIn de workshop over de Leeromgeving Onderzoekscultuur presenteerden Anje Ros, Gea Spaans en Hester Edzes de recent ontwikkelde digitale leeromgeving voor de onderzoekende cultuur

Onderzoeksscan ASKO scholen

Bij ASKO gebruiken bestuurders, schoolleiders en leerkrachten de onderzoeksscan op school -en bovenschools niveau structureel om in te zoomen op de onderzoekende cultuur en dit te verbinden aan concrete doelstellingen en activiteiten, welke worden opgenomen in het jaarplan. In onze ambitiekaart hebben we op bestuurlijk niveau concrete ambities uitgewerkt om de onderzoekende cultuur in de gehele organisatie doelgericht te ontwikkelen. Onderzoekscoördinatoren zijn op onze opleidingsscholen de kartrekker van de onderzoekende cultuur. Als expertleerkracht ondersteunen zij de schoolleider bij het vaststellen van onderzoeksthema’s en de coördinatie van de leerteams.

Onderzoekende cultuur ASKO

Wij ambiëren een kwalitatief hoogwaardige, onderzoekende cultuur op alle ASKO scholen en in de gehele ASKO organisatie, die systematisch wordt ontwikkeld. 

Missie ASKO onderzoekt!

We werken onderzoeksmatig om het best mogelijke onderwijs voor kinderen te kunnen verzorgen en om de onderzoekende cultuur in de school en om de onderzoekende houding van de leerkrachten te stimuleren. 

Meer weten?

Wil je meer weten over de manier waarop we dat doen, neem dan contact op met Hester Edzes Onderzoekscoördinator ASKO h.edzes@askoscholen.nl