Binnen ASKO zijn we dit jaar gestart met een HB-netwerk. Cindy Floors, werkzaam op de Admiraal de Ruyterschool en initiator van dit netwerk, vertelt.
Van en met elkaar leren
In overleg met elkaar hebben we onze eerste onderzoeksvraag bedacht: Hoe wordt bij ons HB-onderwijs vormgegeven? We gaan dit onderzoeken door contact te leggen met alle scholen. Zo maken we inzichtelijk hoe het HB-onderwijs op onze scholen georganiseerd wordt en welke expertise we binnen ons eigen bestuur hebben. En ook welke knelpunten we tegenkomen en welke kwaliteiten we hebben. Het doel is om zo van en met elkaar te kunnen leren.
Overleg en praktische bijeenkomsten
Dit jaar hebben we vijfmaal een netwerkoverleg en ook vijfmaal praktische bijeenkomsten gepland. Tijdens de praktische bijeenkomsten gaat het over onderwerpen als: Welk verrijkingsmateriaal gebruiken we? Hoe signaleren we en wat gebruiken we daarbij? Hoe zorgen we voor de transfer naar de klas en wat geven we voor een werk mee?
Alle medewerkers binnen ASKO kunnen zich aansluiten bij dit netwerk.